Raport:
MicroGeoCAD posiada funkcję raportowania niektórych pomiarów i obliczeń we wskazanym przez użytkownika pliku tekstowym. Domyślnie jest to plik „Raport z obliczeń.txt” i zapisywany jest w domyślnym folderze map. Wyniki obliczeń mogą być zapisywane do nowego pliku lub dopisywane do istniejącego pliku raportu.
A. Przygotowanie raportu
Aby założyć nowy lub wskazać istniejący plik raportu, należy:
- otworzyć paletę „Pomiary i obliczenia”,
- uruchomić funkcję „Założenie nowego lub wskazanie istniejącego pliku raportu” (1),
- wybrać folder i podać nazwę:
- nowego pliku, jeżeli plik ma zostać założony,
- istniejącego pliku, jeżeli ma on być uzupełniany,
- uruchomić funkcję „Zapisz”, okna „Zapisywanie jako”,
- w przypadku wskazania istniejącego pliku, odpowiedzieć na pytanie o założenie nowego pliku:
- wybierając odpowiedź „TAK”, jeżeli ma zostać założony nowy plik,
- wybierając odpowiedź „NIE”, jeżeli wyniki mają być dopisywane do istniejącego pliku.
B. Dopisanie ostatniego zadania do raportu
Aby dopisać wyniki ostatniego zadania do raportu, należy
- wykonać zadanie,
- otworzyć paletę „Pomiary i obliczenia”,
- uruchomić funkcję „Dopisanie ostatniego zadania do raportu” (2)
C. Otwarcie pliku raportu w programie „Notatnik”
Ostatnia funkcja związana z raportami (3), to funkcja, która uruchamia program systemu operacyjnego „Notatnik” i otwiera aktualny raport.
Uwaga: Zadanie można dopisać tylko jeden raz. Kolejne uruchomienie funkcji dopisywania spowoduje wygenerowanie dźwięku oznaczającego, że operacja nie może być wykonana.
Uwaga: Forma i treść raportu zostały przygotowane na życzenie użytkowników i testerów MGC. Istnieje możliwość zamówienia innego układu treści raportu