B. Aktualizacja danych z PZGiK

Problem aktualizacji dotyczy wyłącznie wymiany informacji z Ośrodkami, które prowadzą „żywą bazę danych” czyli obszar objęty opracowaniem, nie jest blokowany (-> schemat poniżej).  Istnieje bardzo wysokie prawdopodobieństwo, że pomiędzy otrzymaniem pliku „gml” z Ośrodka a przygotowaniem pliku różnicowego, baza danych uległa modyfikacji. W takiej sytuacji, użytkownik może pobrać ponownie aktualny plik „gml” i wykonać aktualizację swojego rysunku.

 

Aktualizacja

Aby importować informacje z pliku “gml”, należy:

  • otworzyć okno menedżera wymiany informacji (skrót Ctrl + E),
  • z listy dostępnych formatów wymiany informacji wybrać “GML”
  • wybrać opcję aktualizacji: (szczegółowy opis opcji, poniżej)
    • plik        – obiekty na rysunku zostaną zastąpione obiektami importowanymi
    • data        – obiekty „młodsze” zastąpią obiekty „starsze”
    • rysunek – obiekty na rysunku pozostaną bez zmian
    • obiekt    – importowany zostanie tylko wybrany obiekt
  • uruchomić funkcję importu,
  • w oknie wyboru plików wskazać plik i uruchomić funkcję “Otwórz”

 

Aktualizację wykonuje się tak samo jak import plików „gml”. Jeżeli podczas importu, program odnajdzie na rysunku obiekt , o takim samym identyfikatorze lokalnym, to sposób działania będzie zależał od od ustawionej opcji:

I – „plik”

Obiekty na rysunku zostaną zastąpione obiektami importowanymi.

II – „data”

Jeżeli obiekt, który jest na rysunku, nie był modyfikowany przez użytkownika, to zostanie on zastąpiony obiektem z pliku. Jeżeli natomiast obiekt było modyfikowany, to program odnajdzie datę wersji oryginalnej (najstarszej) i porówna ją z datą wersji obiektu ładowanego z pliku. Jeżeli obiekt na rysunku okaże się starszy (co oznacza, że został on zaktualizowany w PZGiK), to zostanie on zastąpiony wersją z pliku. Żeby użytkownik wiedział, które obiekty zostały w ten sposób zaktualizowane, obiekt zostanie przeniesiony na warstwę „obiekty zaktualizowane„.

III – „rysunek”

Program pozostawi bez zmian obiekt na rysunku.

IV – obiekt (wskazany obiekt)

Program załaduje obiekt, o podanym identyfikatorze lokalnym. Jeżeli rysunek zawiera obiekt o takim identyfikatorze, to zostanie on zastąpiony obiektem ładowanym z pliku. Jeżeli użytkownik poda fragment identyfikatora, to załadowane zostaną wszystkie obiekty, których identyfikator lokalny, zawiera ten ciąg znaków.

Praca z zywa baza 1


Tematy powiązane: Paleta narzędziowa GML